UFO Cyberjunta- November

Tänkte haka på den här smarta idén med en cyperjunta för att få ändan ur och avsluta en del oavslutade projekt som typ det här lilla broderiet som nästan är helt färdig broderat men som stannade av helt för ca 2 år sedan då jag inte kunde klura ut hur jag skulle få ihop det till en liten nessesär. Mönstret är i twistsöm som jag snöade in på för ett par år sedan men här har jag gjort det i korsstygn istället, skulle helst vilja göra en kudde av det då jag älskar färgkombon men tror inte tråden som är loppad räcker till det. Tar nu i alla fall tag i att brodera färdigt så får jag se sen vad det blir, älskar som sagt både mönstret och färgerna och den funkar ofta som inspiration för mig. Tips vad det ska bli tas tacksamt emot.
 

Kommentarer
Postat av: lopplisa

Kul att du också dammat av ett ufo!! Ja, det fina broderiet skulle bli en finfin necessär! Går det inte att sy en necessär av lakansväv med blixtlås i samma mått och sedan sy fast broderiet på det för hand?? Vet inte om det är den optimala lösningen dock, jag är ju långt från expert på det här med sömnad.. är en riktig klåpare.

/Pia

Svar: Ja det var någonting liknande jag hade tänkt mig men jag är inte heller någon expert på att sy så ibland blir det lite kortslutning när jag försöker klura på hur det ska gå till:)
Elin Bäckström

2014-11-06 @ 13:28:20 / URL: http://lopplisa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Elin Bäckström Hassan. Malmöbo med rötterna i Hälsingland. Pluggar mänskligarättigheter och jobbar med ensamkommande flyktingbarn. Bloggen är mitt lilla andningshål där jag får utlopp för min kreativitet och dröm om att jobba med hantverk. Signum- Särkmärke och bildform.