Lite keramik....

Har ju helt glömt att visa den keramik jag gjorde i Kilafors i påskas, mest i gjutlera då det bara är där jag har möjlighet att göra det. Flera ljuslyktor, några tvålkoppar och en typ av väggljuslykta/tvålkopp som har tagit nästan ett år att få färdig:). Glasyrerna är fortfarande lite tjocka får blanda i lite mer vatten så ska de nog bli bra. Just nu drömmer jag mest av allt om att få möjlighet att prova på raku men annars så drömmer jag om att köpa massa fina färgkroppar och blanda massa fina pastelliga glasyrer. Förresten någon kunnig som vet om man kan blanda färgkropp med krackglasyr och i så fall syns kracken? Drömmer vidare om keramiken, just nu ser det ut som om det inte blir lika mycket keramik och Hälsingland i sommar som jag hade hoppats.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gilla!!!!

2014-05-20 @ 21:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Elin Bäckström Hassan. Malmöbo med rötterna i Hälsingland. Pluggar mänskligarättigheter och jobbar med ensamkommande flyktingbarn. Bloggen är mitt lilla andningshål där jag får utlopp för min kreativitet och dröm om att jobba med hantverk. Signum- Särkmärke och bildform.