Blompinnar diy

Blompinnar är både enkla, roliga och beroendeframkallande att göra. Jag har gjort själva blommorna i keramik men man kan ju göra dem av nästan vad som helst typ film, cenitlera eller återbruka kapsyler och konservburkar.
Det som behövs är ståltråd, plattång, rundgång, valfria pärlor, ett starkt kontaktlim och gärna en lite grövre ståltråd typ najtråd men det är inte nödvändigt. Börja med att i ena endan av tråden att snurra en liten
spiral med hjälp av rundtången. Ta sedan plattången och vrid upp spiralen så den står platt uppåt. Nu är det
bara att blanda limmet och limma på blommorna på den lilla spiralen. På vissa pinnar har jag även virat runt tunnare ståltråd med pärlor på men egentligen är ju inte det särskilt praktiskt om man verkligen ska använda dem som blompinnar. Men då alla mina växter har dött i vinter så får mina än så länge enbart tjäna som dekorationer ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Puss påre/M

2014-03-10 @ 19:26:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Elin Bäckström Hassan. Malmöbo med rötterna i Hälsingland. Pluggar mänskligarättigheter och jobbar med ensamkommande flyktingbarn. Bloggen är mitt lilla andningshål där jag får utlopp för min kreativitet och dröm om att jobba med hantverk. Signum- Särkmärke och bildform.