Vägskäl

I år är ett år då mycket kommer att förändras, Shuan ska förhoppningsvis få sitt uppehållstillstånd och äntligen äntligen kunna börja jobba eller studera efter ynka 9,5 år i Sverige. Och jag måste bli vuxen och bestämma mig vad jag vill göra när jag blir stor. I vår är jag färdig med min utbildning och måste då ta ett stort beslut, ska jag satsa på en akademisk karriär med mål att doktorera och jobba heltid med forskning eller ska jag helt byta bana och satsa på keramiken? Det är ett tufft beslut och helst skulle jag göra både och men tror varken tid, ork eller ekonomin skulle tillåta det. Har i alla fall hittat en folkhögskola med keramik som inte ligger allt för långt bort och då skulle det också funka med Shuans ambitioner. Ska jag våga söka? Och vad ska jag bestämma mig för?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Elin Bäckström Hassan. Malmöbo med rötterna i Hälsingland. Pluggar mänskligarättigheter och jobbar med ensamkommande flyktingbarn. Bloggen är mitt lilla andningshål där jag får utlopp för min kreativitet och dröm om att jobba med hantverk. Signum- Särkmärke och bildform.