Experiment i köket

Hade ett litet experimentspass i köket idag och gjorde då bland annat mandel och chokladbollar med lakritspulver som blev riktigt lyckade om jag får säga det själv. Håller ju på med en avgiftning från mitt sockerberoende så därför ville jag göra typ chokladbollar fast utan havregryn och socker. Här kommer i alla fall receptet, dock ingenting för dig som gillar söta saker. 2dl mald mandel 50g smör 1/4 dl sukrin 3 msk kakao 1,5 msk kallt kaffe En gnutta vaniljpulver Lakritspulver till att rulla bollarna Blanda ingredienserna på samma sätt som vanliga chokladbollar låt smeten vila en stund och rulla sedan små bollar som du sedan rullar i lakritspulvret. Avnjut till en stark kopp kaffe :)

Kommentarer
Postat av: Josefin

Ser riktigt goda ut, tror att jag ska prova jag med! :)

Svar: Va kul! Jag tycker själv att de var godare än vanliga chokladbollar:)
Elin Bäckström

2014-01-08 @ 19:21:02 / URL: http://mypointofvieww.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Elin Bäckström Hassan. Malmöbo med rötterna i Hälsingland. Pluggar mänskligarättigheter och jobbar med ensamkommande flyktingbarn. Bloggen är mitt lilla andningshål där jag får utlopp för min kreativitet och dröm om att jobba med hantverk. Signum- Särkmärke och bildform.