Nya keramik smycken

I somras när jag var hemma i Kilafors passade jag på att göra lite nya keramik smycken och experimentera med nya glasyrer gjorde bland annat en ljusgrön glasyr med färgkropp som jag blev himla nöjd med. Som synd var hann jag bara bränna en glasyrugn och gjorde därför väldigt få saker med den nya glasyren ifall att den hade blivit dålig. Tror fjärilshalsbanden hade blivit fina med ljusgrön glasyr. Idag har jag i alla fall fått ändan ur och monterat en del smycken, är bara så himla svårt att fotografera smycken och då speciellt örhängen utan macrolins. Önskar, önskar, önskar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättefina smycken måste jag säga, originella.

Svar: Tack så mycket, vad roligt att höra!
Elin Bäckström

2013-10-02 @ 21:26:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Elin Bäckström Hassan. Malmöbo med rötterna i Hälsingland. Pluggar mänskligarättigheter och jobbar med ensamkommande flyktingbarn. Bloggen är mitt lilla andningshål där jag får utlopp för min kreativitet och dröm om att jobba med hantverk. Signum- Särkmärke och bildform.