Keramik onsdag

Sen som alltid anmälde jag mig i tisdags till höstens keramikkurs på ABF. Fanns bara förmiddagsplatser kvar men som tur är så funkar ju det med mitt nuvarande jobb, så igår stressade jag iväg direkt från jobbet till terminens första lerträff. Hade svårt att sova på jobbet så jag satt och skissade lite på idéer och på vad jag vill utvecklas inom denna höst. Självklart ska jag fortsätta att dreja som jag fortfarande är super nybörjare på, igår försökte jag mig på att dreja en skål med lock drejade locket på klös super svårt men också super kul. Sen så ska jag också försöka att få tid till att utveckla mina idéer inom de tekniker jag känner att jag behärskar. Med andra ord, jag ser verkligen fram emot en lerig, kreativ och utvecklande keramik termin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Elin Bäckström Hassan. Malmöbo med rötterna i Hälsingland. Pluggar mänskligarättigheter och jobbar med ensamkommande flyktingbarn. Bloggen är mitt lilla andningshål där jag får utlopp för min kreativitet och dröm om att jobba med hantverk. Signum- Särkmärke och bildform.