Keramik onsdag på en lördag

Råkade av misstag radera alla bilderna jag tog på keramiken och när det hände så var det redan för mörkt för att kunna ta ens hyggliga bilder. Därför kommer det nu en liten uppdatering i stället av vad som blev färdigt i onsdags. Min första drejade burk med lock blev äntligen färdig och måste säga att jag är förhållandevis nöjd, synd bara att kanten på ena sidan blev förstörd i skröjen och sprutglaseringen på utsidan blev lite för tunn. Men det jag var mest spänd på att se var mitt experiment, små blommor som hade glas i en liten grop i mitten. Hur resultatet blev? blandat får jag väl säga vissa blev jätte bra och andra helt misslyckade men nu är jag verkligen taggat att experimentera vidare och utveckla blommorna mer, hitta nya kombinationer, blommor och glas. Till sist blev det också två stycken fikonblad med olika typer av glasyrer en som gjorde att lövet såg väldigt realistiskt ut och en blankare mer turkosgrön gillade båda stilarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Elin Bäckström Hassan. Malmöbo med rötterna i Hälsingland. Pluggar mänskligarättigheter och jobbar med ensamkommande flyktingbarn. Bloggen är mitt lilla andningshål där jag får utlopp för min kreativitet och dröm om att jobba med hantverk. Signum- Särkmärke och bildform.