Skräp för andra är guld för mig

Har varit en sväng uppe i Hälsingland hos mamma och pappa och röjt i garaget och förberett inför deras renovering av huset. Ibland är det bra att spara för bland all skit fann vi några guldkorn, bland annat teckningar från när pappa var 8 år gammal och en helt oslagbar liten hundteckning av yngsta syrran. Men eftersom jag alltid tänker på keramik så hittade jag också några små saker som för dem allra flesta bara är skräp men för mig fina fynd som ska ingå i framtida lerprojekt är det tänkt. Två virkade minidukar, en fjärilskakform och två fjärilstvålar från en än gång väldigt älskad tvålsamling. Har själv upptäckt att jag har väldigt många grejer och formar med fjärilar på. Ett framtida tema kanske? Underst min systers klockrena lilla teckning, undrar vem Rune är?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Elin Bäckström Hassan. Malmöbo med rötterna i Hälsingland. Pluggar mänskligarättigheter och jobbar med ensamkommande flyktingbarn. Bloggen är mitt lilla andningshål där jag får utlopp för min kreativitet och dröm om att jobba med hantverk. Signum- Särkmärke och bildform.