Ny teknik och nytt projekt

Systrarna Gröne har äntligen öppnat en ny butik i Malmö och det firar jag med att börja använda lite ull som jag hamstrade när den gamla butiken skulle stänga. Nåltovade hästar och lite vadmal från mormors uthus blir ett nytt litet experiment. Hästarna är gjorda med hjälp av en kakform tänk vad användbara dessa formar är. Kan i alla fall konstatera att jag nu har ännu en hantverksteknik att lägga till den ständigt växande listan av tekniker som jag gillar och vill lära mig, och nåltovning är en perfekt syssla att ägna sig åt i soffan framför tv:n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Elin Bäckström Hassan. Malmöbo med rötterna i Hälsingland. Pluggar mänskligarättigheter och jobbar med ensamkommande flyktingbarn. Bloggen är mitt lilla andningshål där jag får utlopp för min kreativitet och dröm om att jobba med hantverk. Signum- Särkmärke och bildform.