Gladpost

Idag var jag på posten och hämtade ett efterlängtat och uppiggande paket, passande en grådassig och regnig måndag sista dagen i september. Paketet innehöll en indisk trästämpel som är tänkt för att trycka mönster på tyg med. Men såklart ska jag använda min för att göra keramik, just denna har jag tänkt till ett projekt som jag har haft i huvudet i säkert ett år men inte hittat någon stämpel som känts perfekt. Sedan tidigare har jag också en lite större stämpel som är antik och som jag verkligen älskar. Understa bilden föreställer också några provbitar som jag har gjort med den antika stämpeln. Tror dock att den blir snyggast på lite större ytor min dröm är att göra mitt egna kökskakel med det mönstret.

Kommentarer
Postat av: med nål och tråd

Ja, kör en gatukonst-raid du med!

Vilken snygg träblockstämpel, jag har sett sådana på nätet några gånger och tyckt att de är fina men inte riktigt vetat vad jag skulle ha dem till

Svar: Ja måste nästan göra det känns himla aktuellt här i Malmö där vi har 8! olika köpcentrum som jag kan komma på så här direkt på rak arm. Ja de funkar jätte bra till keramik ska även prova att trycka på tyg med dem som dem ju faktiskt är tänkta till:)
Elin Bäckström

2013-10-01 @ 12:16:16 / URL: http://mednalochtrad.blogspot.se/www.med

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Elin Bäckström Hassan. Malmöbo med rötterna i Hälsingland. Pluggar mänskligarättigheter och jobbar med ensamkommande flyktingbarn. Bloggen är mitt lilla andningshål där jag får utlopp för min kreativitet och dröm om att jobba med hantverk. Signum- Särkmärke och bildform.