Att följa sina drömmar

Ibland kan jag ångra att jag valde en akademisk bana, fast jag alltid blivit uppmuntrad i min kreativitet så jag har jag själv alltid haft en hård press på mig själv att jag måste gå minst fem år på universitet för att duga. Men senaste åren har jag börjat att ifrågasätta mina val och önskar att jag lyssnat mer på pappa när han uppmuntrade mig att gå ett kreativt gymnasieprogram istället för IB. Tecknen har ju funnits där sen jag var ritigt liten. Nu när jag var hemma i Hälsingland senast passade jag på att fota några gamla leralster som jag gjort genom åren. Den ena en litenliten tomtetavla i självtorkande lera var jag nog inte mer är 7 år när jag gjorde. De andra bilderna föreställer två skolprojekt en parafras av Bollnäs keramikern Frank Larsen och en kruka med tema indianer. Sist men inte minst en liten skål som jag gjort i blålera som jag plockat själv och sen tummat och målat med akrylfärg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Elin Bäckström Hassan. Malmöbo med rötterna i Hälsingland. Pluggar mänskligarättigheter och jobbar med ensamkommande flyktingbarn. Bloggen är mitt lilla andningshål där jag får utlopp för min kreativitet och dröm om att jobba med hantverk. Signum- Särkmärke och bildform.