Luffarslöjd

Jag har en ständigt växande lista på hantverksformer och tekniker som jag vill lära mig/ gå kurser i. Överst på den listan har sedan länge stått luffarslöjd. Har länge letat en kurs i eller i närheten av Malmö men inte hittat något och har fortfarande inte gjort det. Men jag nyligen en väldigt pedagogisk film på youtube (http://www.youtube.com/watch?v=xhzQ_roNgyA ) som visade hur man gjorde en ganska så enkel krok i luffarslöjd. Så härom dagen bestämde jag mig för att plocka fram några tänger och lite ståltråd prova på att göra den där kroken. Thank you lord för youtube och google vad himla mycket jag har lärt mig där:).
Känns lite jobbigt att visa upp någonting som jag är så himla missnöjd med men får jobba på det, kan ju inte vara perfekt på allt från början även om perfektionisten i mig skulle vilja det. Just därför som det var ett sånt himla stort beslut för mig att ta tag i att lära mig att dreja. I alla fall min lista på kurser jag skulle vilja gå ser ut så här just nu. 1. Luffarslöjd 2. Silversmide 3. Järnsmide 4. Möbelsnickeri 5. Plåtslöjd återbruk 6. Tenntrådsbroderi 7. Väva trasmattor 8. Pilkorgsflätning 9. Mönsterstickning 10. Klädsömnad Vilka hantverk drömmer du om att få lära dig?

Kommentarer
Postat av: AK. Keramik

Kul att du tittade in på min sida.
Tack för din komentar :-)
Hoppas du får tillfälle och bränna raku, det är SÅ ROLIGT.
Jodå jag har också en lista av olika hantverk som jag skulle vilja prova.
Glas, smide.....Har gått på silversmide. Jätte kul men kursen var full nu i höst så det blev skulptur istället.
Ha det gott
Annelie

2013-10-10 @ 19:31:14 / URL: http://ak-keramikform-design.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Elin Bäckström Hassan. Malmöbo med rötterna i Hälsingland. Pluggar mänskligarättigheter och jobbar med ensamkommande flyktingbarn. Bloggen är mitt lilla andningshål där jag får utlopp för min kreativitet och dröm om att jobba med hantverk. Signum- Särkmärke och bildform.