Keramik onsdag

Den här veckan blev det inget drejande alls utan jag ägnade hela träffen åt att glasera och experimentera med dubbelglasyr. Håller verkligen tummarna för att min första burk med lock blir snyggt glaserad. Tyvärr så gick den lite sönder i skröj ugnen på ena sidan med det ignorerar jag och gömmer lite snyggt och fotar bara den lyckade sidan
Sen så har jag också för första gången provat att göra keramik med glas som dekoration, tänkte att det ska bli små ringar är verkligen spänd på att se resultatet nästa vecka och hoppas att det ska bli så fint som det ser ut inuti mitt huvud.
Till sist, så fick jag också plocka med mig en ljusstake hem, tyvärr är den något som har lossnat från ugnen och gjort små svarta prickar i glasyren och den gula glasyren blev alldeles bubblig. Men annars så gillar jag idén och ska definitivt försöka utveckla den.

Kommentarer
Postat av: Lisen Alsing

Hej,
Din pappa tipsade om din blogg, så kul att se.Vad duktig du är! Jag blev riktigt inspirerad av bloggen. Det är så himla kul när man har många ideér som man vill förverkliga.
Förresten så pryder din tvålkopp vårt tvättställ fortfarande.Lycka till med skapandet./Lisen

Svar: Hej Lisen! Vad glad jag blir att du tycker så precis det jag vill uppnå med bloggandet:) Vad roligt att höra att den kom till användning. Tack för uppmuntran och lycka till själv med din konst.
Elin Bäckström

2013-10-15 @ 13:17:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Elin Bäckström Hassan. Malmöbo med rötterna i Hälsingland. Pluggar mänskligarättigheter och jobbar med ensamkommande flyktingbarn. Bloggen är mitt lilla andningshål där jag får utlopp för min kreativitet och dröm om att jobba med hantverk. Signum- Särkmärke och bildform.