Betong smycken och fimo experiment

Experimenterade lite igår med att göra knappformar i fimolera och resultatet blev över förväntan. Fungerade både med lera och betong, det svarta fasetterade knappen köpte jag enbart för att jag tyckte den skulle bli fin som betong ring. Dock blev mönstret lite tydligare med lera och tur var väl det för det är ju ändå huvudsyftet med formarna. Använde finbetong till smyckena och upptäckte efter ett första försök att det är viktigt att armera betongsmyckena med små bitar av ståltråd för att dem ska hålla bra. Återkommer med resultatet med lera eftersom jag själv inte har sett den än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Elin Bäckström Hassan. Malmöbo med rötterna i Hälsingland. Pluggar mänskligarättigheter och jobbar med ensamkommande flyktingbarn. Bloggen är mitt lilla andningshål där jag får utlopp för min kreativitet och dröm om att jobba med hantverk. Signum- Särkmärke och bildform.