Vad händer med keramiken?

Just nu känner jag mig väldigt frustrerad över keramiken. För det första så missade jag att anmäla mig i tid till terminens första kurs och får vänta till slutet av oktober innan jag får sätta händerna i leran igen. För det andra så är det sjukt stressande och frustrerande att bara kunna hålla på med det jag allra helst vill göra i 3 timmar en gång i veckan vid max 28 tillfällen per år (2 kurstillfällen per termin a 7x3 h) Blir alltid så himla stressad när jag är där, vad ska jag prioritera? ska jag satsa på att dreja och bli bra på det utan att få med mig några alster hem? ska jag satsa på att utveckla idéer jag har och göra några få noga? eller ska jag göra många små saker eller flera lite slarvigare för att få till prototyper? Det är svårt och ofta blir jag så stressad över att ta tillvara på tiden så bra som möjligt att det blir någon form av pannkaka där jag försöker hinna med allt. I den här takten kommer jag aldrig att utvecklas eller hinna förfina mina idéer det som verkligen är min unika stil. Så just nu drömmer jag bara om keramiken, sparar bilder för inspiration, ritar modeller och skissar på idéer, köper verktyg på loppis och spanar på olika löv och växter som skulle ge fina strukturer på leran men just nu är det också allt.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men för sent igen, tråkigt.

2014-09-21 @ 08:56:08
Postat av: lopplisa

Ja, det låter som ett dilemma! Tänk om man bara hade tid och obegränsad tillgång till utrymme och verktyg för att kunna utveckla sina färdigheter inom de områden som intresserar en. Vilken lycka det vore! Fina keramikalster du gör i alla fal :)

2014-09-24 @ 05:09:34 / URL: http://lopplisa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Elin Bäckström Hassan. Malmöbo med rötterna i Hälsingland. Pluggar mänskligarättigheter och jobbar med ensamkommande flyktingbarn. Bloggen är mitt lilla andningshål där jag får utlopp för min kreativitet och dröm om att jobba med hantverk. Signum- Särkmärke och bildform.