Ananassjalen

Jag har just nu dille på ananassjalar så himla typiskt mig att snöa in totalt på en sak och sen göra det tills jag vill spy på det. Den första gjorde jag i ett naturfärgat bomullsgarn som blivit över från ett misslyckat projekt. Sen så var det en bit av garnet som hade blivit missfärgat så då passade det perfekt att även prova på att färga sjalen med rödbetor. Mönstret till sjalen var lite klurigt att få grepp om i början men efter att ha hittat den här fina beskrivningen hos garnomera så gick det sen hur lätt som helst. Instruktionen till färgningen hittade jag här , fast jag använde ingen vinsten utan dubblade dosen alun och så hade jag 4 rödbetor i grytan plus att jag blev lite smått otålig och tog upp sjalen en dag för tidigt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Elin Bäckström Hassan. Malmöbo med rötterna i Hälsingland. Pluggar mänskligarättigheter och jobbar med ensamkommande flyktingbarn. Bloggen är mitt lilla andningshål där jag får utlopp för min kreativitet och dröm om att jobba med hantverk. Signum- Särkmärke och bildform.