onsdags keramik

Tjohoo just nu flödar inspirationen tror det är våren som hjälper till, tyvärr så fattas tid i verkstad att i lugn och ro förverkliga allt och önskar mig så sjukt intensivt en studioplats men vet att det just nu är omöjligt. Jag fortsätter i alla fall att snöa in på området trädgårdsdekorationer fast jag varken har trädgård eller ens ett fönster med tillräckligt mycket ljus för att en växt ska kunna överleva. Svanarna är till för en bröllopspresent är det tänkt, en symbol för evig kärlek och att hålla ihop livet ut. Har även provat mig på att dreja en fot till ett tårtfat och det blev väl än så länge helt okej för att vara första gången. Sista bilden är en färdigglaserad trädgårdslykta som ska sitta på ett armeringsjärn men åhh vad jag hatar att glasera känns som ett lotto varje gång och den här gången blev det ännu en nitlott är supermissnöjd med glasyren . Nu ska jag göra mig redo för att åka iväg och keramika lite till har två tillfällen att ta igen:). Tjolahopp så länge!
 

Kommentarer
Postat av: coffeeandcupcake.blogg.se

Fina grejer du gjort :)

Svar: Åh Tack vad roligt att höra! Vad fina saker du bakar!
Elin Bäckström

2014-03-05 @ 16:54:38 / URL: http://coffeeandcupcake.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad får du allt ifrån?

2014-03-08 @ 21:57:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Elin Bäckström Hassan. Malmöbo med rötterna i Hälsingland. Pluggar mänskligarättigheter och jobbar med ensamkommande flyktingbarn. Bloggen är mitt lilla andningshål där jag får utlopp för min kreativitet och dröm om att jobba med hantverk. Signum- Särkmärke och bildform.