smycken av kantstött porslin- diy

Min senaste besatthet är att göra smycken av porslin.  Det mesta funkar men det är lättast om man har en liten plattare bit och drömmen är ju självklart att hitta en kantstött berså eller mon amie kopp att göra något fint av. Eller allra helst arabias kirsikka som påminner om sommarfika på mormors altan och som jag har drömt om att jag fyndat på loppis i typ en vecka (ja jag vet att jag är lite besatt) Men allt som behövs är en vattenslip finns för 200-250 kr på typ jula och en kakeltång.  Det svåra är att få den formen man önskar med tången det spricker lätt lite som det vill och det är en bra idé att att prova lite först på en inte så värdefull bit. 
Sjukt beroendeframkallande är det och just nu önskar jag att få råd att köpa tillbehör för att kunna Sätta en silverram runt bitarna. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Elin du hitter då på!

2014-02-26 @ 16:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Elin Bäckström Hassan. Malmöbo med rötterna i Hälsingland. Pluggar mänskligarättigheter och jobbar med ensamkommande flyktingbarn. Bloggen är mitt lilla andningshål där jag får utlopp för min kreativitet och dröm om att jobba med hantverk. Signum- Särkmärke och bildform.